Вихлопна система призначена ДЛЯ:
1. Зниження температури оброблених газів.
2. Зниження токсичності викидів у навколишнє середовище.
3. Оптимізації шуму мотора до нормального рівня.
4. Захист водія, пасажирів від шкідливих відпрацьованих газів.
З яких вузлів складається вихлопна система, можливі поломки в процесі експлуатації автомобіля і варіанти їх ремонту:

Випускний колектор
Випускний колектор - частина навісного обладнання двигуна внутрішнього згоряння. Його призначення - збір вихлопних газів з декількох циліндрів в одну трубу.
Враховуючи близькість колектора до двигуна, його робота і вібрації, не можуть не позначитися на цілісності елемента вихлопної системи. Швидке охолодження колектора, після зупинки двигуна авто, зумовлює появу на його стінках конденсату - головного ворога металу (через конденсат на металі утворюється іржа).
Навантаження на сам колектор відбувається з усіх боків. Із зовнішнього боку на цілісність впливає конденсат, з внутрішнього - чиниться тиск внаслідок особливостей роботи двигуна.
Класичний ремонт вихлопного колектора передбачає видалення ділянок елемента вихлопної системи, уражених іржею. Своєчасно не видалена іржа може призвести до утворення тріщини, яка призведе до аварійної зупинки машини в самий не підходящий момент. Якщо необхідний терміновий ремонт колектора, застосовуються зварювальні роботи. Якщо це не приносить результату, тоді тільки повна його заміна дає змогу повернути системі відведення відпрацьованих газів колишню працездатність у повному обсязі.
каталізатор
Каталізатор призначений для очищення шкідливих вихлопів. Він розташований у системі випуску і в процесі його роботи відбуваються хімічні реакції: небезпечні речовини переходять у безпечні форми, після чого викидаються разом із вихлопом. Пройшовши цей шлях вихлопні гази стають чистішими.
Середній термін служби каталізатора становить близько 100-150 тисяч кілометрів заявлених виробником, але практика показує, що під час пробігу близько 120 тисяч у каталізатора запускаються процеси руйнування. Стінки стають тонкішими і, руйнуючись, перетворюються на пил, який зі свого боку потрапляє назад у колектор і циліндри. Таким чином на стінках поршня утворюються задири, що з часом призводить до капітального ремонту двигуна.
ЗАТЕЛЕФОНУВАТИОзнаки забитого каталізатора і сажового фільтра:
- Двигун заводиться і одразу глухне;
- Машина стала повільно розганятися;
- Під час натискання на педаль газу відчувається опір;
- Витрата пального сильно збільшилась;
- Під час запуску двигуна «на холодну» відчувається неприємний різкий запах;
- Горить індикатор «CheckEngine»;
- Збільшилась витрата мастила.
Шляхи вирішення цієї проблеми:
Відремонтувати забитий каталізатор неможливо. Причина в тому, що нагар поступово сильно твердне і його неможливо видалити.
Найдешевшим варіантом усунення несправності є заміна каталізатора на полум'ягасник, в цьому рішенні є як плюси так і мінуси.
Плюси
Мінуси
Низька ціна деталі з ремонтом
У деяких випадках підвищується гучність роботи двигуна.
Збільшується потужність двигуна
Запобігає потраплянню каталізаторного пилу в циліндри і поршні
Необхідність прошивки або встановлення обманки кисневого датчика
Зменьшується витрата пального
Ідеальний варіант ремонту забитого каталізатора - це його заміна новим аналогом. Ключовий недолік цього методу в дорожнечі самої деталі.
Гофра Глушника
Навіщо потрібна гофра глушника? Гофра глушника є найважливішим елементом вихлопної системи автомобіля, оскільки вона допомагає знизити вібрацію, що передається від двигуна до інших її компонентів, тим самим зберігаючи їхню справність.
Цілісність структури гофри забезпечує недопущення проникнення відпрацьованих газів у салон автомобіля під час їзди. Встановлюється гофра в двох місцях:- перед каталізатором - на приймальній трубі.
Види гофри глушника?
За зносостійкістю гофри ділять на два види:
Звичайна
Іннербрейд (Innerbraid - «внутрішнє обплетення») - внутрішній шар виготовлений у вигляді перехресного сталевого обплетення з нержавійки. Служать такі гофри трохи менше, ніж Interlock завдяки тому, що внутрішнє обплетення таких гофр прогорає швидше за металорукав. Але за рахунок цього ж обплетення є більш еластичним. Вартість таких гофр, як правило, нижча.
Посилена
Також гофри діляться на:
- Одношарова
- Двошарова
- Тришарова (наш автосервіс рекомендує до встановлення тільки такі гофри).
Як визначити поломку гофри?
Поломка гофри відбувається внаслідок її прогорання або механічного пошкодження. Дія високих температур від перегрітих відпрацьованих газів, а також реагенти на дорогах в зимовий час, все це зменшує термін життя деталі. Одна з причин через яку гофра може вийти з ладу - це ЗАБИТИЙ КАТАЛІЗАТОР. Через нього в системі утворюється надлишковий тиск вихлопних газів і гофра починає прогорати. Так само, через високу вібрацію, через поламану гофру, з ладу можуть виходити - подушки двигуна і глушник.
як відремонтувати гофру?
Ремонту гофри не підлягають, а поломка усувається заміною цієї деталі на нову. Наш автосервіс використовує гофри тільки високої якості з нержавіючої сталі. Запишись на БЕЗКОШТОВНУ діагностику в наш автосервіс.
Внутрішній шар гофр Інтерлок (Interlock у дослівному перекладі звучить як «внутрішнє блокування») вкритий пластинами з нержавіючої сталі, які візуально схожі на металеві кільця. Такі гофри вважаються більш якісними, захищають від високих температур, поглинають вібрації та навіть сильні поштовхи двигуна (при русі та прискоренні). Оригінальна гофра глушника, найчастіше, має конструкцію interlock і називається також - «посилена гофра»
Допалювальний каталізатор
Допалювальний каталізатор працює в парі з колекторним, розташований після гофри, він видаляє частину незгорілих елементів палива. Здебільшого видаляється окис вуглецю.
як відремонтувати допалювальний каталізатор?
Існує 4 варіанти вирішення проблеми (від дорогого до дешевого):
Заміна каталізатора на новий
Заміна каталізатора на стронгер Оптимальний варіант вирішення проблеми
Видалення керамічного фільтра зі збереженням заводського корпусу
Заміна видаленого каталізатора на металеву вставку (трубу)
Відновлення заводського екологічного статусу автомобіля
Дорога ціна за новий каталізатор
Збільшення потужності автомобіля
Збільшення потужності автомобіля
У деяких випадках збільшується гучність вихлопу
Збільшення потужності автомобіля
Збільшується гучність вихлопу
Звук вихлопу стає більш дзвінкий
Прискорення потоку вихлопних газів (внаслідок чого зменшується ресурс резонатора і глушника)
Знижується температура вихлопних газів
Замена катализатора на новый
Восстановление заводского экологического статуса автомобиля
Дорогая цена за новый катализатор
Замена катализатора на стронгер. Оптимальный вариант решения проблемы
Уменьшение расхода топлива
Увеличение мощности автомобиля
Понижается температура выхлопных газов
Удаление керамического фильтра с сохранением заводского корпуса
Уменьшение расхода топлива
Звук выхлопа становится более звонкий
Увеличение мощности автомобиля
В некоторых случаях увеличивается громкость выхлопа
Замена удаленного катализатора на металлическую вставку (трубу)
Увеличение мощности автомобиля
Увеличивается громкость выхлопа
Уменьшение расхода топлива
Ускорение потока выхлопных газов (в следствии чего уменьшается ресурс резонатора и глушителя)
Резонатор
Резонатор призначений для компенсації імпульсів які виникають під час згоряння паливної суміші. Гази виходять потоком і зустрічають мінімальний опір, також знижує температуру вхідних газів з 800 до 300, що значно подовжує ресурс глушника через менші теплові теплові навантаження.
Симптоми зруйнованого резонатора:
- З-під днища авто видно дим;
- Під час збільшення обертів коленвала утворюється дзвін або нестандартний, гучний звук вихлопу;
- Під час навантаження мотор втрачає потужність;
- У салоні відчувається запах вихлопних газів.
Шляхи вирішення проблеми:
Якщо у резонатора незначна поломка такі як - (тріщина) то можна провести зварювальні роботи. У більшості випадків резонатор виходить з ладу через моральне старіння деталі, а також від розміщення в системі вихлопу, бо ця деталь перша приймає на себе теплове навантаження, внаслідок чого відбувається прогоряння, в цьому разі деталь потрібно міняти на нову.
ЗАТЕЛЕФОНУВАТИГлушник
Глушник є важливим конструктивним елементом випускної системи, без якого експлуатація сучасного автомобіля просто неможлива. Автомобільний глушник виконує такі основні функції:
- Зниження рівня шуму відпрацьованих газів;- Перетворення енергії відпрацьованих газів, зниження їхньої швидкості, температури, пульсації.
Відпрацьовані гази, що залишають циліндри двигуна, мають високий тиск. Під час їхнього руху випускною системою створюються звукові хвилі, що поширюються швидше за гази. Глушник перетворює енергію звукових коливань на теплову енергію, чим досягається зниження рівня шуму до певного (заданого) значення. Водночас із застосуванням глушника у випускній системі створюється протитиск, що призводить до деякого зниження потужності двигуна.
Симптоми зруйнованого глушника:
- Гучний вихлоп;
- Запах вихлопних газів у салоні;
- Провисання «банки» глушника;
- Наявність зовнішніх пошкоджень;
- Помітне зниження потужності двигуна і динаміки авто (за відсутності інших несправностей);
- Підвищення витрати палива без видимих причин.
Вирішення проблеми
При незначних пошкодженнях (тріщинах) проблема вирішується зварювальними роботами. Якщо глушник вийшов з ладу внаслідок окислювальних процесів металу (прогнив) або прогорів то глушник необхідно замінити на новий.
Записаться на бесплатную диагностикуПозвонить